Part 2 Familie Poliste op vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Manon Poliste - WaarBenJij.nu Part 2 Familie Poliste op vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Manon Poliste - WaarBenJij.nu

Part 2 Familie Poliste op vakantie

Door: Manon Poliste

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Allereerst wil ik even mijn excuses aanbieden dat het vorige verhaal te lang was. Ik ga proberen het korter te houden ditmaal. Zoals afgesproken zou ik een vervolg schrijven op de gebeurtenissen van vorige week 'De vakantie met mijn familie' en de verloving van mijn Huisgenoot.

Ik ga eerst even bij de verloving beginnen, want dat is echt een soap apart. Ik heb nog nooit eerder een verlovingsfeest meegemaakt. En als het altijd zo verloopt doe ik dat ook zeker niet nog eens! Wat een hel was dat. Zij komt uit Rusland en hij uit Sirie oftewel communiceren is onmogelijk aangezien ze nog slechter Engels spreken dan mij. Bovendien hing er een bui, waarbij de moeder van de verloofde Dame en zus rondliepen als een zuurpruim. Tijdens de cadeautjes werd er niet eens aandacht aan mekaar besteed. En die keek je dodelijk aan. En misschien had zij het hele verhaal ook wel door..? Ze hebben elkaar 9 maanden geleden ontmoet. Hij brengt vrouwen thuis in de tussentijd, de skypen soms, hij is ruim 10 jaar ouder en het meest hilarische is dat hij mij probeerde om te kopen met dure parfum en een auto om een relatie te starten. Helaas ben ik niet om te kopen zoals al die Oost-Europeanen SUKKEL! Dus voor ons in huis voelde dit wel raar aan en al helemaal dat diner zelf. Ze hebben elkaar niet eens aangekeken en als hij probeerde zijn arm om haar heen te leggen verkrampte ze helemaal. GTST en de Privé/Story zijn er niets bij! Maar voor mij betekent dit 1 ding dat ik wel van hem af ben, voor zolang het duurt! Nederlandse mannen wees alles behalve jaloers want die opgeblazen nekspier bundel is alles behalve aantrekkelijk (zie de foto).

Nu ga ik verder met het leuke deel mijn familie
De vrijdag stond in het teken van de typische Friday Brunch, die was gereserveerd in op de duurste locatie Al Qasr (sorry ouders). Dat was vast de reden dat je als een koning en koningin de trap afliep in je meest chique kleding naar je tafel en een persoonlijke bulder had. De keuze van het eten was echt te véél 4 zalen vol van het Nederlandse varken (waar nadrukkelijk bijstond niet voor Arabieren) t/m de Aziatische keuken. Er werd live gekookt, gebraden, gebakken etc. De kokosnoten werden met het mes ingeslagen om te voorzien van een malibu cocos drankje. Een echte beleving op een ultieme locatie met uitzicht over de Souq, de Burj Al Arab en het strand, terwijl je je koekje nog even in de chocolade fondue stopt.

Het geniale aan dit alles was dat wij na de brunch de jeep safari zouden doen oftewel dat wij met rare ogen werden aangekeken toen wij daar aankwamen in onze kleding om de zandbak in te gaan. En dat was niet de eerste keer dat we zo werden aangekeken toen wij al ruim 1 uur stonden te wachten op de chauffeur die ons kwam ophalen in een busje dat werd omgetoverd van 12 zitplekken naar 16. Ineens kwamen er allemaal stoelen extra bij. Alles kan hier in Dubai dus ook een jeepsafari in een jurk en driedelig kostuum.

Voor mij deze jeepsafari minder dan de vorige, aangezien we korter reden en ditmaal geen echte heldhaft achter het stuur hadden. Naja, ik zat wel 3 keer met mijn hoofd tegen het plafond aan in plaats van de vorige 12 keer. En ik dacht dat ik de slechtste entertainment al had meegemaakt, maar dit overtroef echt alles. Ze hadden de 'beste' buikdanser uitgenodigd voor een show. Beste? Volgens mij was die vrouw letterlijk van de straat afgeplukt om een show te geven want ze bakte er letterlijk niets van. Het leukste van de hele avond was misschien nog wel de vecht partij tussen twee groepen om een zitplaats. Leedvermaak eerste klas op de eerste rij aangezien het eigenlijk nergens overging. Ze wouden natuurlijk graag allebei naast ons zitten, maarja daar was maar plek voor 1 familie. Tja ik weet dat wij natuurlijk het beste zijn.

De laatste dag van de vakantie was zaterdag. Voor het eerst liet ik ze even uitslapen en kennis maken met de moeder van Tessa die ook was gearriveerd om haar dochter te bezoeken. Aangezien ik mijn broertje door en door ken en hij al 4 dagen aan het uitkijken was naar het Belgische cafe waar hij bitterballen kon eten en een echt biertje kon drinken door mijn verhalen besloot ik mijn ouders nog het 'Hippe en Dure' deel van Dubai te laten zien op zijn Manons.
Na de lunch met bitterballen en echt suddervlees zoals oma het maakt heb ik ze het mooiste stukje van Dubai laten zien, genaamd Jumeirah radiant Souq. Een plek waar je de echte cultuur voelt ook al is het nog nepper dan nep. Vervolgens deden we een poging om de Burj Al Arab in te komen het bekendste hotel van Dubai alleen door mijn opvallende medehelft in zijn zwembroek werd dat geen succes. Ik had mijn weg al gebaand naar boven alleen werd hij tegengehouden. De tweede poging vond plaats bij hét Jumeirah Beach Hotel waar zij eerst op de bovenste verdieping zijn geweest. Toen bedachten wij slim te zijn om via het strand naar de Burj te lopen alleen was de Security te oplettend. En ik kan nog wel zo goed liegen dat wij in het hotel slapen en een random kamernummer noemen totdat hij ging bellen of daar de familie Jansen sliep. Sorry als jullie straks op het vliegveld worden aangehouden wegens het voorliegen van een burger in Ambt. Dat weerhield er ons natuurlijk niet van om toch nog even de weg over het hotelgrondgebied voort te zetten om vervolgens naar de Mall of Emirates te gaan voor het bekijken van de pinguïn show en de Ski Dome.
Aan het eind van de dag nog even voor het laatst uiteten bij één van mijn favoriete plekken in de stad THE CHEESECAKE FACTORY at JBR. Zittend aan één van de meest bekende straten van Dubai waar de burgers van Dubai graag hun auto showen. Alleen kijk ik toch liever naar die oude mini's die soms voorbij rijden in de hoop dat ik mag instappen en de auto kan stelen (jammer genoeg is dat nog niet gelukt). Terugkomend op het restaurant een echte aanraden om daar te eten een fruitshake te drinken. Waar ze om bekend staan de cheesecake moet ik je eerlijk bekennen dat ik die nog niet heb geproefd aangezien het 'beef' hoofdgerecht al meer dan genoeg is.

En toen was het dan écht voorbij! DoeiBye

Het was wel erg zwaar om weer te beginnen met werken na die dagen vrij. Gelukkig liep er wel een project waar wij die avond op bezoek moesten bij ons rijke Turk. Die het doodnormaal vind om een avondbespreking in te plannen en vervolgens zo enthousiast is over de ontwerpen dat we nog fles rode wijn mee naar huis kregen om het succes te vieren. En dat zijn vrouw zegt; Ik denk dat deze champagne meer FUN biedt. De rode wijn van ruim 200euro was meer dan genoeg. EN JA, HIJ ZIT NOG STEEDS DICHT!

De daaropvolgende dagen stonden vooral in het teken van het werken aan het de villa om de zelf opgemeten maten toe te passen in het ontwerp om het definitief te maken aangezien de echte CAD tekeningen ontbraken. En het genieten met de moeder van Tessa door voor haar te koken of uit eten te gaan.

Lieve lezers nog één maandje en dan ben ik weer terug in Nederland. Mijn laatste visum run heb ik ondernomen, dus ik kan in ieder geval tot die tijd legaal verblijven in Dubai en nog even de echte toerist uithangen. Want tja dat heb ik vandaag nog even gedaan door illegaal (dat dan wel) het terrein van de sjeik te betreden. En nee de bewaker werd daar niet vrolijk van. Moet je maar niet gaan slapen en de deur open laten staan. Deze nieuwsgierige oogjes zien echt alles.
Ik denk dat ik zo ongeveer bij de meeste bewakers nu wel een bekend gezicht heb en dat zal straks in Nederland alleen nog maar meer worden door het feit dat ze mij vandaag hebben gefilmd voor een promotie video over Dubai. Details volgens nog maar voor degene die graag stage willen lopen in de Dubai neem een kijkje op stageindubai.nl . Als trotse Emiratische stagiaire kan ik nu toch echt wel zeggen dat de stage in Dubai zeker voor je persoonlijke- en vakgerelateerde ontwikkeling een ultieme ervaring is.

  • 14 November 2014 - 18:42

    Tante Tiny:

    Erg leuk om jouw stukje te lezen Manon.
    Ik heb er wat gemist, wij zijn 4 weken in Ghana geweest en vanmorgen terug gekomen.

    Groetjes van ons en nog een paar goede weken daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Manon

Mijn naam is Manon Poliste, een ambitieuze interior designer & stylist student. Die de brug vormt tussen architectuur en vormgeving en tussen de mens en zijn omgeving. ‘‘Ik ben oprecht geïnteresseerd in mensen, wat ze bezighoudt en wat ze dromen.'' Als interior designer is dat het gene dat mij drijft, maar nu zal het andersom zijn aangezien jullie graag op de hoogte gehouden willen worden en ik dat natuurlijk deel met iedereen. Ik wens jullie veel succes met het lezen van de dyslectische teksten en brabbel zinnen die door elkaar heen lopen omdat ik iets ben vergeten te vermelden. De brabbel tante gaat haar best doen!

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 22572

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 10 November 2015

PMU

10 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Nederland vanuit alle kanten

28 Augustus 2014 - 15 December 2014

Mijn eerste echte avontuur

Landen bezocht: