Cultuur mengeling - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Manon Poliste - WaarBenJij.nu Cultuur mengeling - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Manon Poliste - WaarBenJij.nu

Cultuur mengeling

Door: Manon Poliste

Blijf op de hoogte en volg Manon

31 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve belangstellenden.

Ik weet dat jullie iedere vrijdag met volle verwachting uitkijken naar mijn blog of tóch ook niet. Maar dat maakt mij natuurlijk niets uit. Of zoals mijn huisgenoot altijd zegt: ''I don't care!''.

Eigenlijk was het een beetje een rare week dat ik eigenlijk niet zo goed meer weet wat er allemaal de revu is gepasseerd en als ik mijn foto's bekijk ter inspiratie om een blog verhaal te schrijven denk ik echt.. Heb ik dit deze week allemaal meegemaakt?

Vorige week was er een Nederlandse borrel op de Sky Lounge van het Hilton hotel op nog geen 10 minuten afstand. En als ras echte Nederlander mag je dat natuurlijk niet missen. Of ik nu kwam voor het feestje of de bitterballen dat ben ik eigenlijk alweer vergeten. Het meest opmerkelijke was misschien nog wel dat je de Nederlanders er gelijk uit kan pikken aangezien er ook hotelgasten de lounge konden betreden. Zo was er een Tunesier met een leeftijd van tussen de 40 en schijndood die wel even dacht jonge meiden te versieren. Beste MAN die vlieger gaat niet op! Maar dat weerhoudt er nog niet van dat het feestje wel degelijk geslaagd was en ik trots was om even onder de parasol van het oranje gevoel te zitten. De Nederlanders waren te herkennen aan de Dress code White, maar hoe tegendraads kan je zijn als echte Nederlander door gewoon in het blauw te gaan. Er waren letterlijk mensen die vroegen of ik een Nederlander was. Kon je dat dan niet zijn aan mijn van te voren uitgedachte look? Rode nagellak, een wit horloge en een blauwe jurk?
DE NEDERLANDSE VLAG VAN TEEN TOT TOP en omgekeerd als je de rode lipgloss meerekent. Echt waar het was een feestje, dat zeker het bezoeken waard is. Zeker voor degene die steeds meer geïnteresseerd raken in het bezoeken van Dubai of misschien personen die willen werken in Dubai. Dit is zeker het bezoeken waard. Voor de mannen vanwege het Heineken bier en voor de vrouwen vanwege de muziek..?
Tja.. en dan komt er aan alles toch een volgende dag dat als je voor mij doen te laat in bed ligt en geen uitslaper bent een vervelende volgende ochtend. Half 9 klaar wakker en wat doe je dan als je nog geen 3 uurtjes hebt geslapen en eigenlijk ook gewoon niet meer kan slapen? En nee niet omdat ik dronken was; ik was de enigste die niet dronken was en een kater had. Deze dame leeft netjes op Cola (eindelijk geen Pepsi). Eigenlijk is mijn vraag of iemand hier een medicijn voor heeft dat je wat langer kan slapen? Zend het maar naar de PO BOX van CK Architecture (alvast bedankt) graag met een strik eromheen en als opvulling wat Sinterklaas snoepgoed want die mis ik echt heel erg hier in Dubai. je mag het uiteraard ook persoonlijk komen brengen ik heb nog een voucher van 100€ van de KLM als kortingsbon.

Mijn natuurlijke medicijn die ik dan maar gebruik is mijn ochtend wandeling om de Marina heen om vervolgens dacht ik neer te ploffen op mijn bed in de hoop nog even te kunnen slapen. Maar nee dat was niet het geval. Een vervroegde lunch in één van de meest oud lijkende sous van Dubai (Madinat Souq), die nog geen 6 jaar oud is. Een paradijs op zichzelf waar ik samen met Sander, de eigenaar van StageinDubai, die mijn stage heeft geregeld ging lunchen. En het kan ook niet beter dan bij een Belgisch Café waar je op zijn Hollands kan eten. En dan kent gezelligheid geen tijd! Dit is echt een bezoekje waard met het uitzicht over het water en de Burj Al Arab waar net op ons moment een helikopter op het bovendek ging landen met een beroemd persoon aanboort die waarschijnlijk even is overgevlogen voor een kopje koffie.

En eigenlijk kon mijn dag niet beter eindigen, namelijk door het feit dat ons even werd medegedeeld dat het Zaterdag Nieuwjaarsdag was voor de Arabieren. Wat betekend dat voor mij als persoon; dat ik mij voor één dag wel even wil aansluiten tot hun geloof. Ik heb er alles voor over om ook maar 1 extra dagje vrij te krijgen in de week. Zes dagen werken van minimaal 9 uur is toch best zwaar. De keuze werd geboden om naar kantoor te gaan, maar die hadden Tessa en ik met alle liefde afgewezen om een inspirerende bezichtigingen dag in te plannen. Waar Cem uiterraad zeer van onder de indruk was; want wij zouden wat inspiratie gaan opdoen en projecten/hotels gaan bezoeken. Echter zijn wij nu ook wel gewend aan de Arabische mentaliteit oftewel het wisselen van een mening en/of visie.
Als je wil zien hoe we het nieuwe jaar op ons werk vieren? Bekijk dan even de foto JAMMIEJAMMIE (de bezorg service van de BR ijscozaak)

Onze dag bestond uit het bezoeken van het hotel waarvoor wij aan het ontwerpen waren, maar dat kwam eigenlijk meer door het feit dat het hotel is gevestigd naar een shopping Mall. 10 minuten in het hotel en de rest van de dag in de Mall of eens even lekker het net nieuw ontvangen geld van de Nederlandse overheid uit te geven. Of we veel inspiratie hebben opgedaan daar heb ik zo mijn vraagtekens bij aangezien mijn ruimte totaal was afgesloten en diende als een berging. Dat ik mijn ruimte niet kon zijn, maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Mijn doel was meer de tweede helft HET SHOPPEN.

En dan na twee dagen vrij is de werkweek ineens drie keer zo kort. Mede door het feit dat er een design exhibition was Dubai Design Destrict. Dezelfde benaming als in Nederland, maar dan 10x beter op het gebied van merken en de tentoongestelde producten. Het enigste nadeel was dat het zo klein was met misschien 50 deelnemende ondernemingen wereldwijd. Dan heeft ieder nadeel ook zijn voordeel een keertje op tijd thuis zijn en één van d mooiste wandelingen maken langs de Burj Khalifa Lake. Kortom heb ik ondanks alles toch nog een beetje inspiratie opgedaan deze week.

Dames en Heren ik weet het nu echt niet meer. Ik zit meer te lullen voor mijn gevoel dan dat het verhaal nog serieus is.

Tot volgende week. Dan heb ik iets meer te vertellen aangezien de meest bekende familie uit Nederland naar Dubai overkomt, genaamd Poliste.



  • 03 November 2014 - 15:59

    Mart Rijnbeek:

    weer een leuk verhaal over je avonturen in Dubaii.
    zondag op de fiets naar wijk a/ z pa en ma tegen ge komen.
    Terug van het strand kwam ik eerst pa tegen met een rood hoofd had even 18 km gelopen.
    Even later ma even een praattje gemaakt en al jouw avonturen beknopt door genomen.
    Heden morgen met pa nog even hard gelopen met de ploeg want er kwam de rest v/ d week niets meer van..
    Ik wens je leuke dagen met je vader en moder +broer.
    Veel plezier martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Manon

Mijn naam is Manon Poliste, een ambitieuze interior designer & stylist student. Die de brug vormt tussen architectuur en vormgeving en tussen de mens en zijn omgeving. ‘‘Ik ben oprecht geïnteresseerd in mensen, wat ze bezighoudt en wat ze dromen.'' Als interior designer is dat het gene dat mij drijft, maar nu zal het andersom zijn aangezien jullie graag op de hoogte gehouden willen worden en ik dat natuurlijk deel met iedereen. Ik wens jullie veel succes met het lezen van de dyslectische teksten en brabbel zinnen die door elkaar heen lopen omdat ik iets ben vergeten te vermelden. De brabbel tante gaat haar best doen!

Actief sinds 19 Sept. 2014
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 22579

Voorgaande reizen:

10 November 2015 - 10 November 2015

PMU

10 Mei 2015 - 10 Mei 2015

Nederland vanuit alle kanten

28 Augustus 2014 - 15 December 2014

Mijn eerste echte avontuur

Landen bezocht: